پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118958
هجوم و هيجان براي آي‌فون۶
تاریخ انتشار : 1393/06/31 08:26:42
نمایش : 1666
جمع بزرگي از مشتاقان گوشي‌هاي جديد اپل در سراسر جهان جلوي فروشگاه‌ها صف بستند تا نخستين کساني باشند که آي‌فون ۶ و «آي‌فون ۶ پلاس» را در دست مي‌گيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با آغاز فروش جهاني آي‌فون ۶ و آي‌فون ۶ پلاس فروشگاه‏هاي اپل در سراسر جهان شاهد صف عظيم مشتاقان خريد اين گوشي جديد اپل بود. در بسياري از شهرها مردم از شب قبل منتظر بازگشايي فروشگاه‏ها بودند و همچون سنت همه ساله نخستين کساني که موفق به ورود به فروشگاه مي‏شدند در تونلي از کارکنان فروشگاه اپل مورد تشويق قرار مي‏گرفتند. کارکنان فروشگاه اپل در هنگام ايجاد تونل خوشامد، با شمارش اعداد آغاز فروش را با هيجان به همه اعلام مي‏کردند.

مدل تجاري که استيو جابز در شرکت اپل پايه‌گذاري کرده امسال نيز همچون سال‏هاي قبل و البته پرشورتر برگزار شد. اينکه مردم براي محصولي گران قيمت پول بپردازند و سپس در هنگام خروج از فروشگاه آن را بسان کسب موفقيتي بالا بگيرند و ديگران تشويقش کنند شايد فقط هنر اپل است. در بسياري از شهرهاي آمريکا و اروپا اساسا ايستادن در صف براي خريد يک محصول موضوعي نادر است.


هيجان رسانه ‏اي
آغاز فروش گوشي‏هاي اپل مورد توجه بسياري از رسانه‏ها قرار گرفته بود و بسياري از شبکه‏هاي تلويزيوني با حضور در مقابل فروشگاه‏هاي اپل از صف خريد گزارش تهيه مي‏کردند و با خريداران به گفت‌و‌گو مي‏پرداختند. تيم کوک مديرعامل اپل با حضور در فروشگاه اپل در پائولو آلتو در نزديکي دفتر مرکزي اپل با خريداران اپل به گفت‌وگو پرداخت و با آنها عکس سلفي گرفت. در سيدني که به دليل اختلاف زماني جزو نخستين‏ شهرهايي بود که فروش گوشي جديد اپل در آن آغاز شد صف بزرگي از مشتاقان جلوي فروشگاه اپل که در يکي از شلوغ‏ترين بخش‏هاي شهر قرار داشت، توجه بسياري را به خود جلب کرده بود. در همين شهر يکي از خريداران بدشانس در هنگام باز کردن جعبه و نشان دادن آي‌فون ۶ به مجري تلويزيون استراليا دستگاه از روي دستش به روي زمين پرت شد که آه حاضران را به دنبال داشت. اين فيلم بارها از همه شبکه‏هاي تلويزيوني پخش شد و البته گفته شد که دستگاه اين خريدار بد شانس آسيب نديده است. در همين شهر نخستين شخصي که آي‌فون را خريداري کرده بود ۱۰ روز را در صف گذرانده بود.

در همين حال با توجه به حضور رسانه‏ها نخستين افرادي که موفق به خريد آي‌فون مي‏شدند با مصاحبه‏ها و توجه رسانه‏ها مواجه مي‏شدند. در لندن و در فروشگاه اپل کاونت گاردن گروه بزرگي از مردم صف طويلي را تشکيل دادند. نخستين شخصي که از اين فروشگاه آي‌فون جديد را خريداري کرده بود به درخواست عکاسان بارها مسير خروج از فروشگاه را تکرار کرد.

در سنگاپور و در مقايسه با سال گذشته صف بسيار بزرگ‌تري در مقابل فروشگاه Nubox جمع شده بودند و در روز نخست به همه آنها محصول جديد اپل نرسيده بود.

در منهتن نيويورک و در فروشگاه مشهور شيشه‏اي اپل در اين منطقه اوضاع از اين هم فراتر بود. مون و جيسون دو کارمند شرکت ويدئو مدسين نفرات اول صف بودند. آنها به دو نفر نخست صف ۲۵۰۰ دلار داده بودند تا بتوانند جاي آنها را به دست بياورند. با اين حال اين دو نخستين نفراتي نبودند که با آي‌فون از فروشگاه اپل خارج شدند. در همين حال صف خريداران آي‌فون در اين شهر تا يک بلوک امتداد پيدا کرده بود که به گفته پليس نيويورک حتي از صف خريد آي‌فون ۱ هم بلندتر بوده است. با آغاز فروش آي‌فون در اپل استور منهتن کارمندان اين فروشگاه صف بلندي را براي خوشامدگويي به خريداران آي‌فون تشکيل داده بودند.

فرد نخست مانند يک شخصيت مشهور از فروشگاه خارج و مورد مصاحبه و توجه رسانه‏ها قرار گرفت. در سانفرانسيسکو دو نفر نخست صف خريد اپل بيش از سه روز را در صف گذرانده بودند. اين دو خانم حاضر به گفتن نام خود به رسانه‏ها نشدند. يکي از نکات جالب توجه در صف خريد در سانفرانسيسکو حضور يک روبات بود که از طرف فردي در سوئيس هدايت مي‏شد. اين فرد سوئيسي از طريق آي‌پدي که جاي سر اين روبات قرار داشت با ديگر افراد در صف ارتباط تصويري و صوتي برقرار مي‏کرد. در پائولو آلتو مردمي که در صف خريد آي‌فون بودند تيم کوک را در حال بازکردن در فروشگاه ديدند و اين باعث هيجان زده شدن و تشويق کوک شد. بسياري از آنان با مديرعامل عکس سلفي گرفتند. از طرف ديگر در فضاي اينترنت مخالفان آي‌فون و اپل هم بيکار ننشستند. بسياري از آنها همزمان با انتشار اخبار تشکيل صف‏هاي طويل، به مسخره کردن آي‌فون و امکانات آن پرداختند. بسياري از انتقادها در مورد باتري و سايز اين گوشي مطرح شده است.


تست‏هاي متعدد
از طرف ديگر همزمان با عرضه آي‌فون ۶ و ۶ پلاس تست‏هاي مربوط به مقاومت اين گوشي دربرابر ضربه هم در اينترنت منتشر شد. از روز جمعه که اين گوشي با سروصداي زياد وارد بازار شد کليپ‏هاي متعددي از تست اين گوشي روي اينترنت منتشر شده که ميزان مقاومت آن را در برابر ضربه نشان مي‏دهد.

به سنت همه ساله بخش قابل توجهي از اين تست‏ها که به تخريب گوشي موبايل مي‏انجامد هم مورد توجه بسياري قرار گرفت. در يکي از اين تست‏ها افتادن آي‌فون ۶ با قاب سيليکوني، قاب چرمي از فاصله جيب شخص، سر شخص و سه متري مورد آزمايش قرار گرفت. نتيجه اين آزمايش‏ها که به شکستن شيشه يکي از دستگاه‏ها منجر شد نشان داد که قاب سيليکوني مقاومت بهتري نسبت به قاب چرمي در برابر افتادن دارد. در همين حال در بعضي از تست‏ها نيز آي‌فون را بدون قاب روي زمين پرت مي‏کردند. در يکي از اين تست‏ها که مربوط به مقايسه مقاومت آي‌فون ۶ و ۶ پلاس مي‏شد هر دو آي‌فون بدون قاب محافظ از پشت، کناره و روي شيشه به زمين پرتاب شدند که نتيجه مشخص بود : شکستن شيشه هر دو گوشي.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html